نکاتی برای بهبود خوانایی وب سایت

جمعه 24 آبان 1398
12:28
نوین هاست

موارد زیادی در ایجاد محتوای وب سایت مؤثر است. باید ایده های تازه و مرتبط با کسب و کار خود ارائه دهید ، مخاطبان خود را با دقت هدف و مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که مطالب شما ارزش خواندن داشته باشد یعنی مطالب کپی از سایت دیگر نباشد و تولید محتوا کاملا اختصاصی باشد. خوانایی بخشی اساسی از روند تولید محتوا و بهبود سئو می باشد. در این پست ، ما اصول خوانایی را توضیح خواهیم داد. سپس شما را با برخی از راه هایی که می توانید سطح خوانایی کلی سایت خود را بهبود بخشید آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

نکاتی برای بهبود خوانایی وب سایت

نکاتی برای بهبود خوانایی وب سایت


نکاتی برای بهبود خوانایی وب سایت

به عبارت دیگر ، شما می خواهید بررسی کنید که هر پست در ماه به طور میانگین توسط چه تعداد کاربر مطالعه می شود. سطح بالای خوانایی به این معنی است که مطالب شما برای درک ساده است و طرف مقابل خوانایی ضعیف یعنی که درک مطالب شما دشوار است. خوشبختانه روش های زیادی برای بهبود این متریک وجود دارد.

خوانایی چیست و چرا اهمیت دارد

هر صاحب وبسایت و کسب و کاری می خواهد که مطالبش بازدید زیادی داشته باشد و ترافیک بالایی روی سایتش داشته باشد. در نتیجه ، ممکن است ساعت ها صرف تحقیق و یادگیری در مورد روش های فعلی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) کند. اگر می خواهید حداکثر بازدید و ترافیک را داشته باشید ، باید در نظر داشته باشید که سایت شما همیشه در دسترس باشد یعنی وقفه ای در سرور مجازی یا هاست به وجود نیاید و سایت آفلاین نشود. قابلیت دسترسی باعث اطمینان بیشتر کاربران به استفاده از سایت و خدمات شما می شود و حتی در بعضی مواقع باعث تبدیل شدن یک بازدید کننده معمولی به یک مشتری ثابت و وفادار شود. عوامل متعددی در دسترس بودن سایت مشارکت دارند.

منحصر به فرد و خاص بودن مطالب و محتوای سایت شما به تنهایی اندازه ی در دسترس بودن سایت شما ارزش دارد. با این حال ، سطح بالای خوانایی نیز می تواند به رشد مستقیم ترافیک و بازدید وب سایت کمک کند. تولید محتوای با ارزش برجسته ترین عامل در رنکینگ و سئو سایت است ، حتی آقای بیل گیتز نیز در سخنرانی های خود تاکید بسیاری به اهمیت محتوا دارد و جمله ی معروف او در سخنرانی سال 1996 : "محتوا پادشاه است Content is king" که هر سئوکار یا صاحب وبسایت باید این جمله را سرلوحه کار خود قرار دهد. محتوای اختصاصی و باارزش می تواند به رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو و بهبود تجربه کاربر کمک کند .

چه عواملی خوانایی محتوا را تشکیل می دهند

اگر مطمئن نیستید که محتوای شما در حال حاضر در چه سطحی از خوانایی قرار دارد ، می توانید از ابزاری مانند Yoast برای اندازه گیری آن استفاده کنید. Yoast به فرمول های تثبیت شده متکی است ، مهمترین آن ها تست Flesch Reading Ease است. این تست یکی از قدیمی ترین و دقیق ترین فرمول های خوانایی است و اغلب به عنوان معیار اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. طول متن شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طبق اعلام گروه Nielsen Norman ، مردم فقط حدود 20٪ متن را در یک صفحه به طور متوسط می خوانند. در متن های بسیار سنگین احتمال این که افراد به خواندن کل مطلب بپردازند کم است.

3 نکته برای بهبود خوانایی وبسایت شما

این موضوع بسیار پیچیده است و اینکه از کجا شروع کنیم دشوار است. برای آسان تر کردن کارمون ، ما سه تاکتیک تقویت خوانایی را که می توانید همین حالا روی سایت خود پیاده سازی کنید را، در لیستی جمع آوری کرده ایم.

1. از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید

به معنای کلی ، هر چه جملات شما طولانی تر باشد ، مطالعه آن ها سخت تر می شود. بنابراین قبل از انتشار هر محتوایی ، کل محتوا را سه مرتبه بررسی کنید و هر جمله طولانی را که امکان دارد را کوتاه یا تقسیم کنید.

از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید

یک روش خوب برای این کار توجه به کاما ویرگول است. اگر بیش از دو جمله در یک جمله واحد داشته باشید ، بهتر است آن جمله را به دو جمله کوتاه تر تقسیم کنید. قانون "یک ایده ، یک جمله" نیز راهنمایی کلیدی ای را ارائه می دهد. به عبارت دیگر ، هر جمله به تنهایی فقط باید یک ایده خاص را بیان کند.

عناوین خود را به صورت استراتژیک توزیع کنید

2. عناوین خود را به صورت استراتژیک توزیع کنید

عناوین بخش مهمی از مطالب نوشته شده در سایت شما هستند. عناوین همچنین کمک می کنند که خوانندگان مطالب را به راحتی پس از دیگری دنبال کنند. برای مشخص کردن تک تک قسمت های یک صفحه یا یک پست وبلاگ باید از سرفصل ها استفاده شود. علاوه بر این ، آن ها باید به درستی استفاده شوند. این بدان معناست که از تگ های h1 تا h6 را به درستی استفاده کنید. مزیت دیگر ، عناوین اگر خوب تعریف شوند به خوانندگان کمک می کنند تا مطلب مورد نظر را راحت تر پیدا کنند و به محتوای شما معنا می بخشند.

فونت های خود را با دقت انتخاب کنید

3. فونت های خود را با دقت انتخاب کنید

نام تجاری وب سایت شما نمایانگر قدرت و قدمت کسب و کار شما است ، سعی کنید در انتخاب نام تجاری و لوگوی کسب و کار خود نهایت خلاقیت را خرج کنید تا خاص باشد و مانندی نداشته باشد. از فونت های منحصر به فرد خود استفاده کنید ، اینها همه عواملی هستند که در برند کردن شرکت و تجارتتان کمک می کنند. فونت های غیر معمول یا عجیب ممکن است بر روی صفحه نمایش، خوب به نظر برسند اما ، اگر نتوانند به راحتی توسط بازدید کنندگان درک شوند ، هیچ سودی نخواهند داشت. درعوض ، سعی کنید از یک فونت استاندارد تر برای متن اصلی محتوای خود ، مانند Arial استفاده کنید.

شما همچنین باید به اندازه متن نیز توجه داشته باشید. نوشتن بیش از حد بزرگ یا کوچک می تواند خواندن آن را برای کاربر عادی بسیار مشکل سازد. بسیاری از کارشناسان موافق هستند که اندازه 16 پیکسل اندازه مناسب و استاندارد فونت است ، اگرچه این یک پیشنهاد است و اجباری وجود ندارد ، شما باید خودتان اندازه مناسب سایت خود را پیدا کنید.

نتیجه

اگر می خواهید وب سایت شما در کسب و کارتان موفق باشد ، توجه به سطح خوانایی محتوا بسیار مهم است. تهیه مطالبی که خواندن و درک آن دشوار است باعث می شود وب سایت شما برای بسیاری از بازدید کنندگان در اولویت نباشد. در مقابل ، پیدا کردن روش هایی برای بهبود خوانایی و پیاده سازی آن، باعث می شود که همه از محتوای شما لذت ببرند.

امیدواریم که این مطالب و نکات برای شما مفید بوده باشد! اگر نکات دیگری به یاد دارید که ما جا انداخته ایم ، خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید! برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، سرور ابری و سرور مجازی ایران ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره 66015891 تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

https://www.novinhost.org/blog/915


[ بازدید : 106 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاستینگ و سرور است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]