Netlify چیست؟

جمعه 24 آبان 1398
12:38
نوین هاست

Netlify یک شرکت کامپیوتری مبتنی بر سرور ابری است که به سایت های ایستا خدمات هاست و پشتیبانی ( رزرو) serverless ارائه می‌کند. این شرکت هم برنامه های رایگان و هم برنامه های پولی ارائه می کند.

Netlify چیست؟

Netlify چیست؟



Netlify چیست؟

پلتفرم Netlify به عنوان یک محصول MakerLoop در مارس ۲۰۱۵ به بازار عرضه شده است. Netlify یک پلتفرم توسعه دهندهٔ وب است که میزان بهره وری را چند برابر افزایش می‌دهد. Netlify با ادغام اجزای جدا از هم و نوین اینترنت با یکدیگر، از توسعهٔ محلی گرفته تا بخش های پیشرفتهٔ edge ، سرعت دستیابی به اپلیکیشن ها و وب سایت های بسیار کارآمد تر، امن تر و با قابلیت توسعهٔ بیشتر را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد.

Netlify CMS

Netlify برای پرداختن به برخی محدودیتهای سایتهای ایستا که نسبت به روشهای انتشار محتواهای دینامیک مانند WordPress یا Medium پیچیدگی کمتری دارند و ساده‌ تر هستند ، یک سیستم مدیریت محتوای بدون سرور open source مخصوص به خود ایجاد کرده است که به آن Netlify CMS می‌گویند.

JAMstack

JAMstack که یک سازهٔ توسعهٔ وب سازگار با سرور ابری و مبتنی بر JavaScript مشتری-مدار ، APIهایی که قابلیت چند بار استفاده را دارند و ایجاد تغییر است ، برای نخستین بار توسط Netlify به وجود آمد . در اصل JAMstack را می‌ توان یک تغییر قابل توجه از تمرکز بر چیزی که در حال حاضر یک پس‌ زمینه نه چندان مهم است، به پیش‌ زمینه‌ ای که امروزه قدرتمند و اصلی است، دانست.

تصوراتی که در مورد JAMstack وجود داشت خیلی زود تحقق یافت. این سایت به سرعت از اپلیکیشن های یک‌ پارچه و یک دست به اپلیکیشن های جدا از هم تبدیل شده است و بدین ترتیب ، طراحان و سازندگان وب‌سایت بیش از پیش قدرتمند شده اند.

امنیت در Netlify

Netlify یک پلتفرم جهانی است که مسئلهٔ امنیت در طراحی آن هم در نظر گرفته شده است.

  • کاهش سطح در معرض خطر ( کاهش تعداد edge nodes )

در سراسر ADN جهانی Netlify محتوای موجود در edge nodes کاملا ایستا و از پیش تعیین شده است و بدین ترتیب هیچ فرایند فعالی در این nodeها وجود ندارد و در نتیجه محدودهٔ در معرض خطر کاهش می‌ یابد.

  • کاهش سطح در معرض خطر ( ساخت و رایانش )

کدهای برنامه ها یک بار قبل از نصب در زیرساخت های ساختمانی Netlify و یک بار در زمان تولید ، وقتی از دستورالعمل های ابری Lambda برای عملکرد های سایت استفاده می‌شود ، اجرا می‌ شوند. هر دوی این محیط ها موقتی هستند و کانتینرهای موقت را تنها برای مدتی که برای انجام وظایف تعیین شده ، لازم است ، فعال می‌ کنند. این بدان معناست که محیط آزادی برای سوء استفاده وجود ندارد و کل سیستم به مدت محدودی برای شبکه‌ های عمومی قابل دسترسی است.

  • HTTPS

Netlify از Let's Encrypt برای صدور گواهی تأیید برای تمام دامین هایی که نصب می‌ کند ، استفاده می‌کند. شما می‌ توانید تأییدیه‌ های خودتان را آورده و در Netlify دامین نصب کنید.

  • استفاده از عرضه‌ کنندگان کنترل ‌شده و بسیار معتبر

Netlify تنها از عرضه‌ کنندگان بزرگ سرور ابری که به صورت مرتب از نظر تأیید یه ها و مسائل امنیتی کنترل و بررسی می‌شوند ، استفاده می‌ کند.

محصولات Netlify

شناسایی ابزار و تولید کننده‌ های دلخواه شما

Netlify Dev به صورت خودکار ابزار رایج همچون Gatsby, Hugo, Jekyll, React Static, Eleventy و ... را شناسایی کرده و تنظیمات zeroconf ( بدون نیاز به پیکربندی خاص ) برای ساخت سرور محلی شما ایجاد می‌ کند.

موتور مناسب edge ، WASM

Netlify با صداقت کامل موتور مناسب edge خود را در WebAssembly دوباره سازی کرده و در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند تمام کد ها و دستورات آن را قبل از نصب در زیرساخت های جهانی ، به صورت محلی آزمایش کنید.

عملکرد های انتقال و فشرده سازی

می‌توانید دستورات و کدهای سرور ابری خود را به زبان javascript , مدرن بنویسید و تمام اجزای مورد نیاز را به‌ آن اضافه کنید. Netlify این دستورالعمل ها را به صورت AWS Lambda جمع‌ آوری و دسته‌ بندی می‌ کند و تبدیل به API endpoint تمام و کمال می‌ کند.

متغیرهای محیطی را نیز اضافه کنید

همین که سرور ساخت و توسعه شروع به کار می‌ کند ، به صورت خودکار تمام متغیرهای محیطی را که در داشبورد Netlify ذخیره کرده‌ اید ، بارگیری می‌ کند و در دسترس قرار می‌ دهد.

امیدواریم که این مطالب و نکات برای شما مفید بوده باشد! اگر نکات دیگری به یاد دارید که ما جا انداخته ایم ، خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست از جمله ثبت دامنه ، خرید هاست ، خرید سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ایران و آلمان ، هاست ابری و سرور ابری ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره 66015891 تماس بگیرید تا با اعضای بخش فروش و پشتیبانی ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

https://www.novinhost.org/blog/916-netlify-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F.html


برچسب ها: Netlify چیست؟ , Netlify ,
[ بازدید : 111 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاستینگ و سرور است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]