Go ، زبان برنامه نویسی در سرور ابری

سه شنبه 10 دی 1398
17:00
نوین هاست

با وجود فروشندگان عمده سرور ابری مانند AWS Lambda که از Go پشتیبانی می کنند ، Golang که توسط Google ساخته شده است ، به سرعت در حال تبدیل شدن به زبان رایج برای استفاده در بسیاری از عملیات های معمول در سرور ابری است. در این مطلب نوین هاست قصد دارد به طور اجمالی به مقایسهٔ دیدگاه های موجود در خصوص استفاده از این زبان در سرور ابری و در سایر سیستم ها بپردازد. با ما همراه باشید!

Go ، زبان برنامه نویسی در سرور ابری

Go ، زبان برنامه نویسی در سرور ابری

با وجود فروشندگان عمده سرور ابری مانند AWS Lambda که از Go پشتیبانی می کنند ، Golang که توسط Google ساخته شده است ، به سرعت در حال تبدیل شدن به زبان رایج برای استفاده در بسیاری از عملیات های معمول در سرور ابری است. در این مطلب نوین هاست قصد دارد به طور اجمالی به مقایسهٔ دیدگاه های موجود در خصوص استفاده از این زبان در سرور ابری و در سایر سیستم ها بپردازد. اخیرا کیت به روزرسانی برای زبان Go ارائه شده است که با استفاده از آن دیگر Go تنها زبان برنامه‌ نویسی زیرساخت های سرور ابری نیست ، بلکه در تمام قسمت های سرور قابل استفاده خواهد بود.

نقش زبان Go در Docker و کوبرنتیز چیست؟

Go نقش قابل توجهی در ایجاد Docker ، کوبرنتیز ، Istio و بسیاری از تکنولوژی های مربوط به سرور ابری ایفا می‌کند. در حقیقت، می توان گفت که سرور ابری مدرن با زبان Go نوشته شده است. چند سال پیش تحلیلگری نوشت که Go زبان زیرساخت های سرور ابری است ؛ و امروزه این مطلب به خوبی به اثبات رسیده است. اغلب زیرساخت های سرور ابری با این زبان نوشته می ‌شوند. ما به طور فزاینده ‌ای شاهد آن هستیم که Go نه فقط زبان زیرساخت های سرور ابری، بلکه زبان کل سرور ابری است.

نقش زبان Go در Docker و کوبرنتیز

همچنین شاهد هستیم که در اپلیکیشن هایی که بر روی سرور ابری هستند ، از Go بیش از هر زبان دیگری استفاده می‌ شود و بسیاری از افراد به دنبال این زبان هستند. این زبان با داشتن ساختاری غیر‌ هم ‌زمان ، طبیعی است که به خوبی مناسب ساختار سرور ابری باشد. ویژگی های ذاتی این زبان ، همچنین عملکرد و صرفه‌جویی در هزینه ‌ها سبب شده است که این زبان برای ساختار میکرو سرویس که به شکلی گسترده در سرور ابری دیده می‌شود، بسیار مناسب باشد. وجود این سه ویژگی سبب شده است که بسیاری به دنبال آن باشند که در ساخت اپلیکیشن های ابری از زبان Go استفاده کنند .

دیدگاه Google در مورد زبان Go چیست؟

از آنجا که Google خود سازنده زبان Go است ، نوعی حمایت عمومی نسبت به این زبان در شرکت گوگل وجود دارد . می‌توان شاهد بود که به شکلی گسترده از این زبان در بیشتر قسمت های شرکت گوگل استفاده می ‌شود.

Go در میان شرکت های بزرگ عرضه‌ کننده ی سرور ابری چه جایگاهی دارد؟

پروژه ‌ای به نام کیت به روزرسانی GO در حال انجام است که کم و بیش نوعی کتابخانه ی استاندارد برای اپلیکیشن های ابری به حساب می ‌آید.

امروزه Hugo یکی از محبوب ترین موتور های اینترنتی است که با زبان Go نوشته شده است.

کتابخانه ی استاندارد Go شباهت زیادی به یک کتابخانه ی حد وسط دارد. می توانید با این زبان برنامه ‌ای بنویسید و سپس آن را تنها برای Mac کامپایل کنید ، یا برای لینوکس یا ویندوز و یا ساختار های متفاوت دیگر کامپایل کنید و این برنامه بدون نیاز به هیچ کد دستوری اضافه ‌ای اجرا شود. بدین ترتیب می‌ توان گفت که این کتابخانه ی استاندارد Go به خوبی وعده ی ایجاد قابلیت جابجایی و یک سیستم قابل حمل را تحقق بخشیده است. هدف برنامه ‌نویسان این است که همین سیستم را در سرور ابری نیز ایجاد کنند.

در حال حاضر تیم برنامه نویسانی که از این زبان استفاده می کنند ، با سه شرکت بزرگ عرضه کننده ی سرور ابری (Amazon, Azure, Google Cloud Platform.) همکاری می کنند. و در آینده ی نزدیک همکاری خود را با سایرشرکت های عرضه‌کننده ی سرور ابری از جمله Microsoft نیز آغاز خواهند کرد.

این زبان می‌تواند بخش های مختلف را در دنیای وب تحت تأثیر قرار دهد و تعداد کسانی که از این زبان استفاده می کنند در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل از آن حدود ۷۶ درصد افزایش یافت و انتظار می ‌رود که این روند افزایشی همچنان ادامه داشته باشد.

چرا توسعه دهندگان دوست دارند با زبان برنامه نویسی Go Google کار کنند؟

با وجود تعداد گسترده ای از زبان های برنامه نویسی که در دنیای کدنویسی موجود است ، برای ظهور هر زبانی در بین بهترین ها ، کار آسانی نیست. زبان برنامه نویسی Go Google یکی از زبان هایی است که از حالت گمنامی خارج شده و اکنون برای کارهای مختلف توسعه و پروژه های سنگین ، محبوبیت خوبی برای خود جذب کرده.

در حال حاضر ، Go تعداد زیادی از پروژه های دولتی را تشکیل می دهد و از پیشرفت و نوآوری های برتر در صنعت های مختلف پشتیبانی می کند. به عنوان مثال ، Docker ، سکوی محبوب کانتینرینگ ، کاملا با زبان برنامه نویسی Go ساخته شده است. سایر محصولات و خروجی های بزرگ این زبان عبارت اند از Kubernetes (Google) ، CoreOS ، Hugo، Lantern و بسیاری موارد دیگر. بدون Go شاید این پروژه های شگفت انگیز نمی توانستند ظهور کنند.

ویژگی های زبان GO

زبان برنامه نویسی Go که به آن Golang نیز گفته می شود ، در سال 2009 با هدف حل مشکلات زبان های دیگر بدون چشم پوشی از ویژگی های مفید آن ها، منتشر شد. Go از زبان برنامه نویسی C بهره گرفته شده است.

Go به منظور افزایش بهره وری در طی دوره ی پردازنده های چند هسته ای ، شبکه های رایانه ای و پایگاه های داده های حجیم، طراحی شده است. یادگیری این زبان بسیار راحت بوده ، کار با آن بدون دردسر و خواندن و کامپایل آن آسان است. این ویژگی ها باعث شده که آن را به یکی از برترین زبان های برنامه نویسی تبدیل کند.

خلاصه

این برنامه برای رفع نقاط ضعف زبان های سنتی و قدیمی و بومی سازی سخت افزار های مدرن ساخته شده است. Go یک زبان برنامه نویسی است که نیازهای توسعه دهندگان را در اولویت قرار می دهد. زبانی که بر خوانایی کد تأکید دارد و نظر توسعه دهندگان را به خود جلب کرده.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد! اگر نکات دیگری به یاد دارید که ما جا انداخته ایم ، خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست از جمله ثبت دامنه ، خرید هاست ، خرید سرور اختصاصی در لوکیشن های مختلف ، سرور مجازی ایران ، هاست و سرور ابری ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره 66015891 تماس بگیرید تا با اعضای بخش فروش و پشتیبانی ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

https://www.novinhost.org/blog/919-introduction-go-language.html


برچسب ها: go , زبان go ,
[ بازدید : 107 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاستینگ و سرور است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]