چگونه یک هاستینگ مناسب انتخاب کنیم؟

دوشنبه 16 دی 1398
14:38
نوین هاست

یک هاستینگ خوب باید سه ویژگی اصلی داشته باشد: سرعت، پشتیبانی و امنیت. برخی از کارشناسان معتقدند که دارا بودن قابلیت توسعه ( توسعه‌ پذیری) هم یک از ویژگی های ضروری برای یک هاستینگ خوب است. این کارشناسان معتقدند که یک هاستینگ خوب باید بتواند که با افزایش تعداد مخاطبان و افزایش ناگهانی ترافیک داده‌‌ ها ، به سرعت سایت ها را توسعه دهد.

در ادامه ی این مطلب نوین هاست به طرح نکاتی می‌ پردازد که به توصیه ی کارشناسان بهتر است در هنگام انتخاب یک سرویس هاست به آنها توجه داشته باشید. با ما همراه باشید!

چگونه یک هاستینگ مناسب انتخاب کنیم؟

سرور مجازی ؛ هاست ؛ سرور مجازی ایران ؛ سرور اختصاصی

چگونه یک هاستینگ مناسب انتخاب کنیم؟

هاستینگ خوب چه ویژگی اصلی و مهمی دارد؟

یک هاستینگ خوب باید سه ویژگی اصلی داشته باشد: سرعت، پشتیبانی و امنیت. برخی از کارشناسان معتقدند که دارا بودن قابلیت توسعه ( توسعه‌ پذیری) هم یک از ویژگیهای ضروری برای یک هاستینگ خوب است. این کارشناسان معتقدند که یک هاستینگ خوب باید بتواند که با افزایش تعداد مخاطبان و افزایش ناگهانی ترافیک داده‌‌ها ، به سرعت سایتها را توسعه دهد.

امروزه سرویس های ارائه هاست با قیمت های متفاوتی از چند دلار در ماه تا چند هزار دلار در ماه در بازار وجود دارد. اگر به تازگی یک کسب و کار کوچک به راه انداخته‌ اید، می‌توانید کار خود را با یک سرور ابری ، یک سرور مجازی خصوصی و یا یک سرور کنترل‌ شده نه چندان پرهزینه آغاز کنید.

مشخص کنید که به چه میزان خدمات پشتیبانی نیاز دارید

خدمات اولیه مشتریان امکان دسترسی به ایمیل، استفاده از گارانتی و استفاده از پشتیبانی تلفنی را برای مشتریان فراهم می‌ کنند. با این حال زمان پاسخگویی و انجام درخواست ها ممکن است متفاوت باشد. یکی از مشکلات خدمات کنترل‌ نشده آن است که ممکن است فردی که به سوالات اصلی در مورد تنظیمات و پیکربندی پاسخ می‌ دهد ، مدیر سیستم انتخاب شده نباشد.

اگر بخواهید مدیریت سایت خود را بطور کامل به دیگری تعویض کنید ، پس خدمات کنترل‌ شده را انتخاب کرده ‌اید. عرضه کنندگان خدمات کنترل‌ شده به شما اطمینان می‌ دهند که سیستم شما به درستی برای بار کاری مورد نظر شما پیکربندی و تنظیم شده است ، مراقب مسائل و مشکلات امنیتی هستند ، در صورت نیاز فایل های الحاقی را برای نرم ‌افزار شما تهیه می‌ کنند و در کنار سایر کار ها از فایل های شما backup می ‌گیرند.

حجم ترافیک داده مورد انتظار خود را برآورد کنید ( با خودتان روراست باشید)

عرضه‌ کنندگان هاست معمولا هزینه خود را بر مبنای میزان اطلاعات ذخیره شده و میزان استفاده از پهنای باند محاسبه و دریافت می کنند. پهنای باند یعنی اینکه در یک دوره ی زمانی مشخص ، چند بایت به شما ارائه شده است . اگر برآورد شما این است که تعداد کمی از سایت شما بازدید خواهند کرد، پس پهنای باند مورد انتظار شما کمتر خواهد بود. اگر به شکل ناگهانی در صدر لیست گوگل قرار بگیرید و یا محصولتان ویروسی شود، باید انتظار افزایش ناگهانی پهنای باند را هم داشته باشید.

تا هنگامی که با خودتان روراست باشید، خطر چندانی برایتان پیش نمی‌ آید. به عنوان مثال ، اگر قصد دارید فقط به چند صفحه محلی برای چند مشتری محلی سرویس دهید ، هرگز از هیچ محدودیتی استفاده نمی کنید. اما اگر می دانید که واقعا در حال ساخت سایتی هستید که قرار است سرور های اشتراکی کم مصرف را تحت تأثیر قرار دهد ، حتما سرور اختصاصی یا سرور مبتنی بر ابر را انتخاب کنید.

انواع سرور را بشناسید

ارزان ‌ترین انواع هاست از سرور های اشتراکی که در آن صدها سایت با یک box اجرا می‌‌‌ شوند، استفاده می کنند. در این حالت عملکرد سایت شما به حجم و بار کاری سایر سایت هایی که در هاست قرار دارند، بستگی دارد.

هاستینگ مشترک

دسترسی شما به قابلیت ها و امکانات سرور را محدود می ‌کند، بطور کلی میزان آپلود فایل ها از طریق FTP یا SFTP را برای شما محدود می ‌کند ، از دسترسی شما به پوسته جلوگیری می‌ کند ، برنامه ‌هایی را که می ‌توانید در سرویس اجرا کند و همچنین میزان دسترسی سایت شما به پایگاه داده را نیز محدود می ‌کند.

نوع دیگر VPS (سرور خصوصی مجازی) است که نمونه کامل یک ماشین مجازی (یک کامپیوتر شبیه سازی شده) است که روی یک box اجرا می‌ شود. معمولا عرضه‌ کنندگان هاست چندین نمونه سرور مجازی را روی یک box اجرا می کنند ، اما عملکرد تقریباً همیشه بهتر از خدمات ارائه شده در هاست اشتراکی است. اگر از سرور مجازی استفاده می کنید ، باید با اصول اولیه ی نگهداری و مدیریت سرور اصلی آشنا باشید.

اگر نمی خواهید عملکرد خود را با سایر سایت ها به اشتراک بگذارید ، یک سرور اختصاصی را انتخاب کنید ، یک box واقعی که می توانید آن را اجاره کنید. تمام شرایط مانند آن است که سرور در داخل شرکت شما قرار دارد، تنها تفاوت این است که سرور در دیتاسنتر شرکت عرضه‌ کننده ی سرویس قرار گرفته است . فقط لازم است که افرادی که دارای مهارت مدیریت سیستم هستند ، خدمات را درخواست کنند.

ممکن است سرور ابری انتخاب بهتری باشد. در این حالت، همچون سرویس خدمات AWS و Microsoft Azure، سرویس ها بر روی سرور های عمومی بسیار بزرگ اجرا می ‌شوند. عرضه ‌کنندگان خدمات می‌ توانند هر نوع تنظیمات و ساختاری را که برای رفع نیاز مشتریان لازم است، ایجاد کنند. مزیت بزرگ سرورهای ابری آن است که شما می ‌توانید پیوسته و به شکلی یکپارچه آنها را توسعه دهید. اگر با افزایش ناگهانی ترافیک داده مواجه شوید ، برای اداره کردن شرایط کافی است که پول بیشتری به عرضه‌ کنندگان خدمات بپردازید و دیگر نیاز به جابجایی و یا بازسازی چیزی نیست.

مراقب پیشنهادات نامحدود باشید

ممکن است برخی از شرکت های عرضه‌کننده ی هاست پیشنهاداتی مبنی بر ارائه ی حجم ذخیره‌ سازی و یا پهنای باند نامحدود در ازای دریافت چند دلار در ماه ، به شما بدهند. این پیشنهادات در واقع آن چیزی که گفته می ‌شود ، نیست. اگر ماهانه تنها چند دلار برای دریافت سرویس هاست می‌ پردازید ، احتمالا موادی در قرار داد شما وجود دارد که به عرضه کننده ی هاست اجازه می‌ دهد که تحت شرایطی خاص ، محدودیت هایی برای شما قائل شود و یا پس از رسیدن به سطح مشخصی از حجم استفاده شده، خدمات شما را قطع کند.

برای اجتناب از وابسته ‌شدن به یک شرکت عرضه‌ کننده هاست از سیستم مدیریت محتوای قابل حمل ( قابل جابجایی portable) استفاده کنید

بیشتر هاست ‌ها ، هاست خوبی هستند ، اما در طول زمان عوض می شود . تغییرات مدیریتی ، ادغام و تغییر فناوری می توانند برنامه های هاستینگ سایت شما را تغییر دهند. مطمئن شوید که سایت شما به هیچ هاستی وابسته و محدود نشده است و مطمئن شوید که در سازمان خود یک نسخه‌ٔ backup عملی و واقعی در اختیار دارید. بطور مرتب سایت خود را به ‌روز رسانی کنید و مرتب فایل backup تهیه کنید ، بدین ترتیب همیشه به داده‌ ها ، رسانه‌ ها و سایت خود دسترسی خواهید داشت. این رویکرد به این معنی است که تنها کاری که لازم است انجام دهید، آن است که نسخه ی پشتیبان خود را بر روی سرویس یک عرضه‌ کننده دیگر بارگذاری کنید و نام دامین خود را به آن عرضه‌ کننده اعلام کنید.

نام دامین متعلق به خود داشته باشید. یکی از کارشناسان این حوزه می‌گوید :« حتما دامنه متعلق به خود را داشته باشید . به این ترتیب، در صورت لزوم می ‌توانید شرکت عرضه‌کننده هاست را تغییر دهید و از مزایای به ‌دست ‌آمده ی SEO بهره ‌مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست از جمله خرید هاست ، ثبت دامنه ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ایران و آلمان ، هاست ابری و سرور ابری ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره 66015891 تماس بگیرید تا با اعضای بخش فروش و پشتیبانی ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

https://www.novinhost.org/blog/921-choose-right-hosting-provider.html


[ بازدید : 184 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاستینگ و سرور است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]