مقدمه ای بر ساخت برنامه های وب

دوشنبه 23 دی 1398
14:57
نوین هاست

ایجاد یک برنامه وب با سیلی از مشکلات و چالش ها همراه است. هنگامی که ایده خود را نهایی کرده و ساخت آن را شروع می کنید ، باید بدانید که چگونه می خواهید آن را بسازید. برخی از عناصری که باید در نظر داشته باشید شامل رویکرد توسعه و همچنین کلیت برنامه و قابلیت استفاده است. باید فریم ورکی را انتخاب کنید تا به شما در صرفه جویی در وقت در طول توسعه کمک کند.

در این پست به معرفی مفهوم فریم ورک های وب و مزایای وب اپلیکیشن ها می پردازیم. سپس نکاتی را که باید هنگام ساختن یک برنامه وب در نظر بگیرید ، بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

مقدمه ای بر ساخت برنامه های وب



مقدمه ای بر ساخت برنامه های وب

نگاهی کوتاه به چگونگی عملکرد برنامه های وب

برای درک بهتر آنچه در طی مراحل توسعه نیاز خواهید داشت ، باید بدانید که چگونه برنامه های وب کار می کنند. یک برنامه وب برای اجرای تعدادی از توابع به درخواست مشتری یا مرورگر طراحی شده است. مشتری درخواستی را از طریق شبکه انتقال اطلاعات Hypertext HTTP انجام می دهد ، سرور مجازی درخواستی را پردازش می کند و برنامه وب می گوید چه پاسخی برای ارسال مجدد به مرورگر دارد.

این عملیات معماری کلاینت سرور نام دارد و ساختار اصلی کلیه برنامه های وب است. چالش شما ، فهمیدن چگونگی پردازش هر درخواست و بازگرداندن پاسخ مناسب است.

این کار در سه لایه اصلی انجام می شود:

  • لایه جلویی: از طریق فناوری هایی مانند HTML ، CSS و JavaScript باعث ایجاد ظاهر در برنامه می شود.
  • لایه برنامه: برای ارائه پاسخ به کاربران پاسخگو است.
  • لایه ذخیره سازی پایگاه داده: محلی که داده ها در آن ذخیره می شوند.

همانطور که تصور می کنید ، یک برنامه وب با عملکرد مناسب به نوشتن کد های زیادی احتیاج دارد. اینجا جایی است که فریم ورک ها می توانند به ساده کردن روند کمک کنند.

مقدمه ای بر فریم ورک های وب

فریم ورک یک ابزار نرم افزاری است که روشی آسان تر برای ساخت و اجرای برنامه ها فراهم می کند. بسیاری از عملکرد های سطح پایین برنامه را به عهده می گیرد ، بنابراین لازم نیست که هرکدام را جداگانه کد نویسی کنید.

با انجام این کار صرفه جویی زیادی در زمان می کنید. با استفاده از یک فریم ورک ، از بسیاری از محاسبات اشتباه و اشکالات احتمالی که می توانند در کد های شما رخ دهند جلوگیری می کنید. تا اواسط دهه نود ، برنامه های وب به دست انسان کدگذاری شدند و فقط توسعه دهندگان می دانند چگونه آنها را تغییر دهند یا به کار گیرند. فریم ورک های وب روش ساده ای را برای سفارش ساختار برنامه و ظاهر کلی برنامه ارائه دادند ، این باعث می شود تا همکاری تیمی بین توسعه دهندگان بسیار آسان شود.

بهترین مزیت در مورد فریم ورک ها این است که آن ها قبلا تست شده اند ، بنابراین می توانید بر روی اجرای توابع خاص برنامه خود تمرکز کنید. از این گذشته ، هر فریم ورک ساختار دقیقی دارد که برای رفع نیاز های خاص طراحی شده است. بسته به آنچه که می خواهید انجام دهید ، می توانید یکی از فریم ورک های متناسب با پروژه خود را انتخاب کنید یا چندین مورد را ترکیب کنید.

هنگام ساختن یک برنامه وب چه مواردی را باید در نظر بگیرید (3 مورد)

قبل از شروع ساختن برنامه وب خود ، چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید تا بتوانید شانس موفقیت خود را برای ساخت برنامه وب موفق به حداکثر برسانید. در اینجا سه مورد از مهمترین موارد ذکر شده است.

1. یک فریم ورک را انتخاب کنید

همانطور که قبلا اشاره کردیم ، یک فریم ورک قوی توسعه را آسان تر ، سریعتر و ایمن تر می کند. از آنجا که کد نویسی زیادی را باید انجام دهید ، به شما کمک می کند تا در همان ابتدای شروع پروژه خود یک پایه و بِیس مناسب را انتخاب کنید. هر فریم ورک مجموعه ای از قابلیت های غنی را ارائه می دهد.

CakePHP نمونه ای عالی از این دسته است. CakePHP یک فریم ورک رایگان و متن باز است. می توان از آن برای طراحی انواع مختلف برنامه های وب استفاده کرد و همچنین ساختاری انعطاف پذیر دارد. بنابراین شما می توانید بلافاصله بعد شروع کار روی عملکرد برنامه خود تمرکز کنید.

2. یک رویکرد برای توسعه دنبال کنید

پس از تصمیم گیری در مورد فریم ورک ، ممکن است مایل باشید رویکردی را پیدا کنید که در طول توسعه برنامه دنبال کنید. انجام این کار در حال حاضر می تواند به جلوگیری از بروز بسیاری از اشکالات کمک کند. یکی از روشهای کلاسیک روش توسعه سریع Agile Development نامیده می شود.

این روش از اوایل برنامه نویسی رایانه ها شکل گرفته است ، اما تا دهه 1990 کاملا شکل نگرفته بود و همچنان تکامل یافته است. این توسعه تکاملی ، برنامه ریزی تطبیقی و واکنش سریع و انعطاف پذیر برای تغییر را رواج می دهد. در مقابل ، برخی از توسعه دهندگان تصمیم می گیرند که یک رویکرد مدولار را دنبال کنند. این نوع روش شامل تقسیم پروژه در ماژولهای کاملاً کارا و توسعه آنها به طور جداگانه برای تکمیل پروژه است. با این حال ، شما ترجیح می دهید کار کنید ، اما به داشتن یک ساختار سازمانی کاملاً برنامه ریزی شده کمک می کند.

3. در مورد طراحی و "قابلیت استفاده" فکر کنید

طراحی قسمت مهمی از موفقیت تجارت شماست. طرح های ساده و سازمان یافته معمولا کاربرد بیشتری دارند. به عنوان مثال ، طرح های رنگی قابل توجه هستند. رنگ های مختلف احساسات متفاوت دارند و با آشنایی با هارمونی رنگ ها می توانید مناسب ترین رنگ ها را برای وبسایت خود انتخاب کنید ، غالبا کاربران نهایی متوجه حس های رنگ ها نمی شوند. برنامه های کاربردی با چندین رنگ متفاوت از یکدیگر می توانند برای کاربران گیج کننده باشد.

در آخر ، به این فکر باشید که سرعت برنامه وب خود را بهبود ببخشید. ممکن است کاربران در صورت کند بودن یا در تعامل با برنامه شما تجربه خوبی نداشته باشند. بهترین راه برای این جلوگیری از این امر، ارائه دهنده هاست خود را با دقت انتخاب کنید و گزینه ای را انتخاب کنید که با فریم ورک انتخابی شما تعامل خوبی داشته باشند.

نتیجه

هنگام ساخت یک برنامه وب ، موارد زیادی وجود دارد که باید با آن ها آشنا شوید. بازار بسیار شلوغ و رقابت بالا است و اگر می خواهید توجه کاربران را به کسب و کار خود جلب کنید ، برنامه وب شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد که با رعایت موارد فوق می توانید کیفیت را بهبود ببخشید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد!

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست از جمله ثبت دامنه ، خرید هاست ، خرید سرور اختصاصی در لوکیشن های مختلف ، سرور مجازی ایران ، هاست وردپرس و سرور ابری ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره 66015891 تماس بگیرید تا با اعضای بخش فروش و پشتیبانی ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

https://www.novinhost.org/blog/925-introduction-web-applications.html


[ بازدید : 167 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاستینگ و سرور است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]