مجازی سازی در رایانش ابری

پنجشنبه 26 دی 1398
14:15
نوین هاست

در این مطلب ما قصد داریم به توضیح مجازی سازی در سرور های ابری و بررسی انواع مجازی سازی بپردازیم. امیدواریم مطالب مفید واقع شود. با ما همراه باشید!

مجازی سازی در رایانش ابری


خرید سرور , خرید سرور مجازی , سرور ابری

مجازی سازی در رایانش ابری

مجازی سازی یعنی ایجاد یک نسخه ی مجازی ( و نه حقیقی ) از چیزی مثلا از سرور، دسکتاپ، سیستم های ذخیره سازی ، سیستم عامل و یا منابع شبکه . به عبارت دیگر مجازی سازی تکنیکی است که به شما امکان می دهد که یک نسخه ی حقیقی از یک منبع یا برنامه و یا یک دستگاه واقعی را به صورت هم زمان بین چند مشتری یا چند سازمان به اشتراک بگذارید. این کار بدین صورت انجام می شود که یک نام قراردادی و منطقی به انبار مرکزی داده می شود و در صورتی که مشتری درخواستی داشته باشد ، لینک یا نشانه گر مربوط به آن انبار به وی ارائه می شود.

مفهوم نهفته در مجازی سازی چیست؟

ایجاد یک ماشین مجازی در سیستم عامل و سخت افزار موجود را مجازی سازی سخت افزار می نامند. ماشین مجازی محیطی کاملاْ مجزا از محیط سخت افزار اصلی و زمینه ای به وجود می آورد. ماشینی که ماشین مجازی بر روی آن ساخته شده است ، ماشین هاست و آن ماشین مجازی ساخته شده را ماشین مهمان می نامند.

انواع مجازی سازی

  • مجازی سازی سخت افزار
  • مجازی سازی سیستم عامل
  • مجازی سازی سرور
  • مجازی سازی حافظه

مجازی سازی سخت افزار

زمانی که نرم افزار ماشین مجازی یا مدیر ماشین مجازی (VMM) مستقیماْ بر روی سیستم سخت افزار نصب شده باشد، آن را مجازی سازی سخت افزار می نامند. وظیفه ی اصلی هایپرویزور کنترل و نظارت بر پردازشگر، حافظه و دیگر منابع سخت افزاری است. پس از مجازی سازی سیستم سخت افزار می توان سیستم عامل های متفاوت را بر روی آن نصب کرد و سپس اپلیکیشن های مختلف را بر روی آن سیستم عامل ها اجرا کرد.

کاربرد: عمدتاْ مجازی سازی سخت افزار برای پلتفرم سرور انجام می شود ، چرا که کنترل ماشین های مجازی خیلی آسان تر از کنترل سرور مجازی است.

مجازی سازی سیستم عامل

زمانی که نرم افزار ماشین مجازی یا مدیر ماشین مجازی (VMM) به جای آنکه مستقیماْ بر روی سیستم سخت افزار نصب شود، بر روی سیستم عامل هاست نصب شود، به آن مجازی سازی سیستم عامل می گویند.

کاربرد: از مجازی سازی سیستم عامل بیشتر برای آزمایش و سنجش اپلیکیشنهای مختلف بر روی پلتفرم های مختلف سیستم عامل استفاده می کنند.

مجازی سازی سرور

مجازی سازی سرور حالتی است که در آن ، نرم افزار ماشین مجازی یا مدیر ماشین مجازی (VMM) مستقیماْ بر روی سیستم سرور مجازی نصب شده باشد .

کاربرد : مجازی سازی سرور به این دلیل انجام می شود که با این روش می توان یک سرور واقعی و واحد را بر حسب تقاضای کاربر و برای متعادل کردن حجم کاری به چند سرور مجازی تقسیم کرد.

مجازی سازی حافظه

مجازی سازی حافظه فرایند تجمیع حافظه های واقعی از شبکه ها و دستگاه های مختلف با یکدیگر است به گونه ای که مجموع این حافظه ها به صورت یک حافظه ی واحد به نظر برسند. اپلیکیشن های نرم افزاری هم از مجازی سازی حافظه استفاده می کنند.

کاربرد: مجازی سازی حافظه معمولاْ با هدف بازیابی اطلاعات و پشتیبانی سیستم انجام می شود.

مجازی سازی در رایانش ابری چگونه کار می کند؟

مجازی سازی نقش بسیار مهمی در تکنولوژی رایانش ابری بازی می کند، به طور معمول کاربرها در رایانش ابری ، داده های ارائه شده در سرور ابری مانند اپلیکیشن ها را به اشتراک می گذارند، اما در واقع با کمک مجازی سازی، کاربران می توانند زیرساخت ها را نیز به اشتراک بگذارند.

کاربرد اصلی مجازی سازی آن است که نسخه ی استانداردی از اپلیکیشن ها را در اختیار کاربرانی که از سرور ابری استفاده می کنند ، قرار دهند. تصور کنید زمانی که نسخه ی جدیدی از یک اپلیکیشن به بازار می آید، عرضه کنندگان سرور ابری موظفند این نسخه ی جدید را در اختیار کاربرانی که از سرور ابری آن شرکت استفاده می کنند، قرار دهند و این کار در عمل هزینه ی زیادی برای شرکت عرضه کننده خواهد داشت . برای حل این مشکل ، می توان از تکنولوژی مجازی سازی استفاده کرد. با استفاده از مجازی سازی تمام سرورها و اپلیکیشن های نرم افزاری مورد نیاز عرضه کنندگان سرور ابری توسط یک شخص ثالث نگهداری می شوند و عرضه کنندگان سرور ابری بابت استفاده از این رورها و یا نرم افزارها مبلغی را به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت می کنند.

مجازی سازی در رایانش ابری چگونه کار می کند؟

نتیجه

بطور کلی مجازی سازی یعنی اجرای سیستم عامل های مختلف بر روی یک ماشین واحد ، اما استفاده ی مشترک از تمام منابع سخت افزاری. با استفاده از این تکنولوژی می توان مخزنی از منابع IT تهیه کرد و بدین ترتیب می توان تمام این منابع را برای کسب سود در کسب و کار مورد استفاده قرار داد و به اشتراک گذاشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست از جمله ثبت دامنه ، خرید هاست ، خرید سرور اختصاصی در لوکیشن های مختلف ، خرید سرور مجازی ایران ، هاست وردپرس و سرور ابری ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره 66015891 تماس بگیرید تا با اعضای بخش فروش و پشتیبانی ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

https://www.novinhost.org/blog/929-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C.html


[ بازدید : 120 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاستینگ و سرور است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]