ارتباط مکمل میان رایانش ابری و IoT

يکشنبه 29 دی 1398
15:15
نوین هاست

پلتفرم IoT یک تکنولوژی چند لایه است که امکان تهیه، مدیریت و اتوماسیون دستگاه های متصل به یکدیگر در اینترنت اشیاء را به صورت مستقیم فراهم می‌ کند. این پلتفرم در اصل با استفاده از گزینه‌ های اتصال انعطاف ‌پذیر و قدرت پردازش داده ‌های گسترده ، سخت‌ افزار شما را به سرور ابری متصل می ‌کند. در این مقاله نوین هاست به بررسی ماینینگ بیتکوین در سرور های ابری می پردازد. با ما همراه باشید!

ارتباط مکمل میان رایانش ابری و IoT

سرور ابری , خرید سرور , خرید هاست

ارتباط مکمل میان رایانش ابری و اینترنت اشیا

از نظر برنامه ‌نویسان و سازندگان ، پلتفرم IoT مجموعه ‌ای از قابلیت ها و امکانات حاضر و آماده است که سرعت ساخت اپلیکیشن برای دستگاه های متصل را افزایش می دهد و از قابلیت توسعه و سازگاری دستگاه های متصل به یکدیگر محافظت می کند. اپلیکیشن های IoT برای برنامه نویسان و مدیران شرکت ها نیز مفید است . سرویس های ابری متعددی در بازار موجودند که برای اینترنت اشیاء ساخته و به بازار عرضه شده اند، همچون Amazon Web Service IoT Platform, Microsoft Azure IoT Hub, IBM Watson IoT Platform, Google Cloud Platform, Oracle .

در صنعت نرم ‌افزار و دنیای کسب و کار ما همیشه از مسائل مربوط به عیب ‌یابی و ترافیک سنگین سایت ها که ناشی از اشکال در عملکرد سرور مجازی است ، در رنج و عذاب هستیم . رایانش ابری نیز مانند IoT در تلاش است تا کارایی کار های روزمره را افزایش دهد و این دو مکمل یکدیگرند. IoT از یک سو حجم وسیعی از داده را ایجاد می کند و از سوی دیگر ، رایانش ابری مسیر را برای انتقال این داده هموار می‌ کند.

از هر دوی این تکنولوژی ها ( IoT و رایانش ابری ) برای افزایش بهره ‌وری در امور روزمرهٔ زندگی استفاده می ‌کنند. این ارتباط سبب ایجاد توسعه و پیشرفت در ارائه ی اپلیکیشن های سازمانی و SaaS می‌ شود. رایانش ابری هم زمینه یک همکاری خوب و موثر را فراهم می‌ کند. شرکت های IoT با یک عمل ساده ی ذخیره ‌سازی داده‌ های خود در سرور ابری می ‌توانند منابع موجود در سرور ابری را در اختیار واحد های مختلف قرار دهند.

رایانش ابری نیز در اصل یک پلتفرم بر روی سرور ابری برای ذخیره کردن داده، اپلیکیشن ، نرم ‌افزار و هر گونه اطلاعات ذخیره ‌ای دیگر در اینترنت است . در دنیای کنونی همه چیز بر پایه ی اینترنت قرار گرفته است و در این شرایط برای ذخیره کردن این حجم عظیم از اطلاعات داده ‌ها به یک مخزن مناسب احتیاج داریم ، پلتفرم های سرور ابری این خدمات را ارائه می‌ کنند ، سرور ابری تنها یک مخزن برای ذخیره ی داده ‌ها نیست ، حتی می ‌توان با آن بازی های اینترنتی را به صورت آنلاین بازی کرد. از نمونه‌ های ابزار سرور ابری در زندگی واقعی می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد : google drive, google photos, Dropbox و ... .

IoT نقش قابل توجهی در کنترل جابجایی‌ها دارد. با این حال این قابلیت بدون وجود امنیت ، کارایی چندانی ندارد. سرور ابری با کنترل‌ ها و نظارت های پیشگیرانه، تشخیصی و اصلاح کننده ، امنیت IoT را افزایش می ‌دهد. سرور ابری با ارائه پروتکل های تأیید هویت و رمز گذاری موثر ، اقدامات امنیتی قدرتمندی را در اختیار کاربران قرار می دهد. محصولات IoT با کمک ابزار های تشخیصی بیومتریک به راحتی و به شکلی ایمن می‌ توانند فرایند شناسایی هویت کاربر را مدیریت کنند. و تمام این ها به خاطر امنیت سرور ابری امکان ‌پذیر است.

بگذارید مطلب را به زبانی ساده تر بیان کنیم. یک ساعت هوشمند صرفاْ به خاطر داشتن حسگر هایش ، هوشمند محسوب نمی‌شود، بلکه از آن جهت هوشمند است که به شما کمک می ‌کند تا بتوانید تصمیمات هوشمندانه ‌ای در مورد سلامتیتان بگیرید. لازم است که بدانید که IoT تا چه حد زندگی را برای ما آسان ‌تر کرده است. از لحظه ‌ای که از خواب بیدار می ‌شوید تا لحظه ای که به پرواز خود می ‌رسید ، IoT برای کمک به گرفتن تصمیم های صحیح در کنار شماست.

حال به سراغ رایانش ابری می ‌رویم . با استفاده از رایانش ابری شما می ‌توانید بدون آنکه واقعا در دفتر کار خود باشید ، از امکانات رایانشی و ذخیره‌ سازی کامپیوتر خود استفاده کنید. تصور کنید که مجموعه‌ ای از ۵۰۰ حسگر مختلف را در یک سازمان خصوصی در یک شهر نصب کرده اید تا با آن ها داده‌ های مختلف همچون آلودگی، زلزله و ... را اندازه‌ گیری کنید. حال تصور کنید که این کار در ۱۰۰ شهر مختلف انجام می ‌شود و این داده‌ ها از ۱۰۰ شهر مختلف تهیه و جمع‌ آوری می‌ شوند و بنابراین برای پردازش این اطلاعات به توان محاسباتی بالایی نیاز است. اینجاست که نقش و اهمیت رایانش ابری به خوبی مشخص می ‌شود.

بنابراین می ‌توان گفت که از دستگاه های IoT برای جمع ‌آوری داده استفاده می ‌شود و این داده‌ های به دست آمده در سرور ابری پردازش می ‌شوند. در حقیقت داده‌ های جمع شده از طریق دستگاه های IoT در سرور ابری پردازش و ذخیره می ‌شوند و بر اساس این پردازش و اطلاعاتی که از این داده‌ ها به دست می ‌آید ، تصمیم ‌گیری می ‌شود.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست از جمله ثبت دامنه ، خرید هاست ، خرید سرور اختصاصی در لوکیشن های مختلف ، سرور مجازی ایران ، هاست و سرور ابری ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره 66015891 تماس بگیرید تا با اعضای بخش فروش و پشتیبانی ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

https://www.novinhost.org/blog/931-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D9%85%DA%A9%D9%85%D9%84-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D9%88-iot.html


[ بازدید : 195 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاستینگ و سرور است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]