مجوز هاو کنترل آنها در رایانش ابری

دوشنبه 30 دی 1398
12:33
نوین هاست

زمانی که یک مشتری مشترک نرم افزاری می شود که مجوز همراه دارد ( مجوزی که تاریخ آن از زمان باز کردن بسته و فعال کردن نرم افزار آغاز می شود ) ، این اشتراک از توافق EULA ( توافق مربوط به مجوز کاربر ن هایی ) تبعیت می کند. اغلب اوقات قیمت اشتراک یک نرم افزار ارتباط مستقیم با این توافقنامه دارد.

مجوز هاو کنترل آنها در رایانش ابری


سرور مجازی ایران , سرور اختصاصی , سرور مجازی آلمان


مجوز ها و کنترل آن ها در رایانش ابری

زمانی که یک مشتری مشترک نرم افزاری می شود که مجوز همراه دارد ( مجوزی که تاریخ آن از زمان باز کردن بسته و فعال کردن نرم افزار آغاز می شود ) ، این اشتراک از توافق EULA ( توافق مربوط به مجوز کاربر ن هایی ) تبعیت می کند. اغلب اوقات قیمت اشتراک یک نرم افزار ارتباط مستقیم با این توافقنامه دارد.

یک نرم افزار برای داشتن مجوز EULA باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • امکان نصب نرم افزار بر روی سیستم های متعدد وجود داشته باشد.
  • امکان مرتب کردن شبکه های عددی ( ارقام) را داشته باشد.
  • مشتری صاحب آن نرم افزار شود .
  • بتوان محدودهٔ فروشندگان و عرضه کنندگان مستقل نرم افزار را تعیین کرد.

از ابتدا صنعت کامپیوتر می دانست که استفاده از برنامه های طبقه بندی شده از طریق اینترنت بر روی شیوهٔ دریافت مجوز استفاده از نرم افزار ها از سوی سازمان ها و شرکت ها تأثیر خواهد گذاشت ؛ و حقیقتا هم تأثیر گذاشت. مسئله این است که هیچ تعریف استانداردی در مورد چگونگی پرداخت هزینهٔ برنامه هایی که از طریق سرور ابری قابل دسترسی هستند ، وجود ندارد. قطعاْ می توان گفت که استفاده از نرم افزار های open source ، یک مدل موفق است . استفاده از نرم افزار های open source رایگان است و می تواند به عنوان خدمات جانبی یک محصول تجاری مورد حمایت قرار گیرد و یا آنکه هزینه های آن از طریق درآمد حاصل از سایر خدمات ، مثلاْ تبلیغات تأمین و پرداخت شود.

از نظر عملی ، عرضه کنندگان و فروشندگان سرویس های ابری بیشتر مایلند که مجوز اپلیکیشن هایشان بر اساس حساب کاربری دستگاه یا مشتری باشد ، اما این کار را به شیوه هایی انجام می دهد که ممکن است با تجربه ای که مشتری از کار با یک سخت افزار یا نرم افزار داشته است ، متفاوت باشد. عرضه کنندگان خدمات بسیاری از اپلیکیشن ها و سرویس ها را بر اساس اشتراک ، مدل استفاده و یا هر دو ، بسته به خواست و نظر مشتری، ارائه می کنند. به سختی می توان میزان تأثیر رایانش ابری را بر عرضهٔ نرم افزار های انبوه و بدون بسته بندی تعیین کرد.

کنترل مجوز ها در سرور ابری

روش های مختلف او مناسبی وجود دارند که مشتری می تواند با استفاده از آن ها مجوز هایی را که برای اپلیکیشن ها ، نرم افزار ها و خدمات مورد استفادهٔ خود گرفته است ، حفظ کند. مشتری می تواند با برنامه ریزی موثر و دقیق ، فرایند گرفتن مجوز از سرور ابری را مدیریت کند. مراحلی که برای کنترل اپلیکیشن ها در سرور ابری مورد استفاده قرار می گیرند ، عبارتند از :

تاریخ تمدید تمام مجوز ها را با یکدیگر یکسان کنید

زمانی که مدت تمام مجوز ها با هم به پایان می رسد ، کسی که مسئولیت مدیریت مجوز ها را بر عهده دارد ، از نزدیک شدن موعد تمدید مجوز ها باخبر می شود . زمانی که تعداد مشتریانی که در طی سال یا مشترک استفاده از این سرویس ها در سرور ابری می شوند و یا اشتراک خود را لغو می کنند، زیاد باشد ، این مسئله ضررت بیشتری پیدا می کند. وقتی زمان تمدید مجوز ها با هم متفاوت باشد ، حتی گروهی از کارشناسان نیز ممکن است برخی از این تاریخ ها را فراموش کنند و یا مجوزی به درستی تمدید نشود.

قبل از خرید ، در مورد شیوهٔ دریافت مجوز ها تحقیق کنید

هر یک از شرکت های عرضه کنندهٔ خدمات سرور ابری ، از شیوهٔ خاصی برای صدور مجوز برای سرویس هایی که ارائه می کنند ، استفاده می کنند. ممکن است بسته به تعداد سرور های مجازی مورد نیاز و یا زیرساخت های مورد استفاده ، یک روش مناسب تر از سایر شیوه ها باشد. به عنوان مثال مجوز های Citrix Xen Server بر اساس مدل سرور صادر می شوند و مجوز های VMWare بر اساس مدل سوکت صادر می شوند.

از مدل صدور مجوز هیبریدی استفاده کنید

برخی از اپلیکیشن ها از مجوز های مبتنی بر کاربر استفاده می کنند، برخی نیز مجوز های آماده در داخل بسته بندی دستگاه ها دارند و برخی نیز ممکن است مجوز های خاص در سطوح خاص داشته باشند. هر مدل صدور مجوز در سرور ابری بسته به راحتی شرکت عرضه کنندهٔ خدمات و یا بسته به مشتری ، مزایای مخصوص به خودش را دارد .

در خصوص توافق نامه ها مذاکره کنید

زمانی که با یک شرکت خدمات رسان کار می کنید ، همیشه در مورد سطح ، تعداد و هزینهٔ مجوز ها مذاکره کنید. عرضه کنندگان سرویس های سرور ابری به دنبال مشتری برای کسب و کار خود هستند و برای کسب ارزش ها و مجوز هایی که پاسخگوی نیاز های مشتری در سرور ابری باشند، تلاش می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست از جمله ثبت دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ایران و آلمان ، هاست ابری و سرور ابری ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره 66015891 تماس بگیرید تا با اعضای بخش فروش و پشتیبانی ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

https://www.novinhost.org/blog/932-%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2-%D9%87%D8%A7%D9%88-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84-%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C.html


[ بازدید : 189 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاستینگ و سرور است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]